Nyheter
Fiskhandlare på Möja ska ge Visa vind i seglen
I en ny kampanj lyfter betalbolaget Visa småföretagare. Bakom den står Publicis och FLX.
Rune Wikström driver Wikströms Fisk ute på Möja i Stockholms skärgård. Han blir ansiktet utåt i Visas nya kampanj. Anledningen? Runes kunder kan köpa fisken via digitala betallösningar.
Visa vill nämligen att fler småföretagare ska digitalisera sin affär. Enligt betalbolaget uppger nämligen sex av tio småföretagare att digitaliseringen är en utmaning – var sjätte säger att de har genomgått en digital transformation.
– Syftet med kampanjen är att ge uppmärksamhet till småföretagare. Genom att erbjuda tillgång till vårt globala betalnätverk har vi möjlighet att ge verktygen som krävs för att även mindre företag ska få tillgång till den digitala ekonomin, säger Philip Konopik, Nordenchef för Visa, i ett pressmeddelande.
Källa: Resumé